Čakanie nemá nikto rád. Na tomto tvrdení sa asi zhodneme. Ako ale z psychologického hľadiska táto činnosť (alebo skôr nečinnosť) obmedzuje a ovplyvňuje mozog človeka z psychologického hľadiska? To je otázka, na ktorú sa vám pokúsime dať odpoveď v priebehu tohto článku.
Spokojnosť zákazníka priamo závisí od umiestnenia v rade
Možno vám to tak doteraz neprišlo, ale každý rad je v zásade svoj osobitý sociálny systém s vlastnými pravidlami a zásadami, ktoré je dobré, pre udržanie poriadku, dodržiavať. Ak sa poruší pravidlo pri čakaní, je to ostatnými čakajúcimi považované za hrubé porušenie pravidiel systému.
Najhoršie to je vtedy, keď sa niekto predbieha. Ľudia totiž prirodzene očakávajú, že tí, ktorí prišli prví, budú aj prví obslúžení. Ak ale niekto toto pravidlo porušuje, začína sa na povrch dostávať agresia a pocit neférovosti, ktorý je ale v tomto prípade, dovolíme si tvrdiť, že oprávnený.
Zároveň, čo je mimoriadne zaujímavé, ľudia sa cítia oprávnene lepšie, ak je za nimi väčší rad ľudí. Majú totiž pocit, že sa už blížia k vybaveniu svojej žiadosti, či už u lekára alebo kdekoľvek inde. Preto sa cítia pozitívnejšie a sú aj spokojnejší, že konečne vybavia to, čo potrebujú.
Náš systém vás automaticky zaradí do radu
eČakáreň, ktorá má integrovaný kvízový systém, teda hru, vďaka ktorej je čakanie omnoho príjemnejšie, funguje ako automatický systém na čakanie. Vďaka nej nehrozí žiadne predbiehanie, pretože systém je nastavený tak, že umožňuje zaradiť sa do radu a potom fungovať práve podľa tohto poradia.
Nemusíte sa tak báť, že sa vám stane, že vás niekto predbehne a vy tak budete nahnevaní. Ako sa do radu zaradíte, tak v ňom aj budete virtuálne stáť, čo je skvelé práve pre váš pocit. Nehrozí tak ani žiadna protekcia, ktorá je inak mimoriadne bežná práve u lekára, kde sa doposiaľ náš systém najviac využíva.
Psychológia funguje aj v reštaurácii
Vedci zistili, že podobná mentalita funguje dokonca aj v reštaurácii, kde ľudia, ak čakajú na stôl dlhšie, neskôr večerajú rýchlejšie, aby mali pocit, že všetko stihnú. Práve z tohto dôvodu nie je dobré týchto ľudí nechať zbytočne čakať, pretože potom nie je tomu úmerná ani útrata v podniku za konzum, či už ide o jedlo alebo pitie.
Netreba zabúdať ani na to, že čakanie vyvoláva agresiu podobnú podvodu, a nikto predsa nemá rád, keď ho niekto podvádza, čo poviete? Rovnako to platí aj v každej reštaurácii, kde sa čaká, ale viac-menej aj u lekárov, hoci tam sa nachádza viac starších ľudí.
Zaujímavým zistením poslednej doby bolo aj to, že v niektorých prípadoch, paradoxne, ľudia minú viac, ak dlhšie čakajú, pretože sa chcú svojim spôsobom odmeniť za dané čakanie. A to sa deje najmä v drahších reštauráciách, kde získať stôl zvykne byť náročnejšie. Vďaka tomu síce viac zarobia samotní reštauratéri, ale stále platí, že sa musí čakať, čo nie je dobré pre potenciálnych zákazníkov, ktorí tak môžu strácať vôľu do podniku ešte niekedy ísť.
Rovnaká situácia platí aj v štátnych inštitúciách, ktoré si z dôvodu dlhého čakania na svoje služby vyslúžili naozaj nepekné prezývky a čakanie je akoby synonymom štátnych organizácií a inštitúcií. Práve to sa snaží zmeniť naša aplikácia a platforma eČakáreň so zabudovaným kvízovým systémom, teda hrou.
Čakajte virtuálne bez ohrozenia
Náš systém eČakáreň je nakódený a vytvorený tak, aby vám umožnil zaradiť sa do radu virtuálne, a to bez toho, aby ste museli byť prítomní priamo v danej čakárni. Môžete tak doma variť alebo si vybehnúť hoci aj na nákup alebo do práce a potom prosto prídete na konkrétny objednaný čas. Práve takto by to malo fungovať a my budeme radi, ak sa popritom zabavíte s našou aplikáciou KVIZIN.